Książka jest przeznaczona dla wszystkich zainteresowanych poszerzeniem podstaw zarządzania strategicznego: studentów, konsultantów i menedżerów oraz tych, ktorzy pragną zaktualizować swoją wiedzę i budować przyszłość swoich firm z większa precyzją i wyobraźnią.
Tworzenie i wdrażanie strategii marketingowych stanowi podstawę zarządzania strategicznego, które jest powszechnie uznaną filozofią nowoczesnego zarządzania. Kształtowanie przyszłości firmy wymaga bowiem myślenia strategicznego o wyraźnej orientacji rynkowej, w którym priorytet zyskują obecnie i przyszłe potrzeby klientów oraz ich zaspokajanie w sposób bardziej efektywny niż robi to konkurencja.
W budowie strategii powinna im pomóc niniejsza książka. Zawiera ona, oprócz ogólnych wiadomości na temat marketingu strategicznego, szczegółową procedurę formułowania i wyboru strategii marketingowej, jej implementacji, a także auditingu i kontroli jej skutecznego wdrażania.
(zwiń opis)
SPIS TREŚCI
Wprowadzenie
Marketing jako filozofia działania firmy na rynku
Pozyskiwanie informacji marketingowych
Strategia marketingowa przedsiębiorstwa
Budowa planu marketingowego
Strategie produktowe
Strategie cenowe
Strategia dystrybucji
Strategia promocji
Inne rodzaje strategii marketingowych
Metody wspomagające wybór strategii
Kontrola i autiting marketingowy
Controlling jako system wspomagający zarządzanie
Benchmarking
Zakończenie
(zwiń spis treści)