ISBN: 83-87251-66-6

Biznes międzynarodowy - obszary decyzji strategicznych, Marcin K. Nowakowski (red.),

Format: 165x240 mm
464 strony
Oprawa miękka
Rok wydania: 2000

Cena: 12,60
(26.25) zł


Kup książki w sklepie

Książki w wersji drukowanej są dostępne w dobrych księgarniach, m.in. w Warszawie:

Księgarnia EKONOMICZNA
ul. Grójecka 67
tel. 22 822-90-41

Marcin K. Nowakowski (red.)

Biznes międzynarodowy – obszary decyzji strategicznych



[Opis]



Podręcznik obejmuje podstawowy wyklad biznesu miedzynarodowego podporzadkowany koncepcji przedsiebiorstwa widzianego jako uczestnika miedzynarodowych strategii i miedzynarodowych operacji. Treść jego obejmuje wykłady na temat: zarządzania, marketingu i finansów międzynarodowych, podstawowych teorii handlu i biznesu międzynarodowego, inwestycji zagranicznych, korporacji transnarodowych. Podręcznik uwzględnia w szerszym zakresie, niż to się zwykle dzieje, problematykę zarządzania finansowego. Wiąże kwestie decyzji finansowych z całokształtem decyzji strategicznych w zarządzaniu przedsiębiorstwami. Jest to wyjście naprzeciw współczesnym tendencjom w myśleniu o internacjonalizacji, co jest bardzo potrzebne przedsiębiorstwom polskim. Książka kończy się rozważaniami na temat wizerunku inwestycyjnego Polski, jej atrakcyjności dla zagranicznych inwestorów i roli naszego systemu finansowego w przyciąganiu inwestycji zagranicznych. Poszczególne rozdziały napisane zostały według wspólnego planu dydaktycznego. Struktura każdego rozdziału jest nastepująca: - Synteza; - Wskazanie problematyki, którą student powinien opanować po przestudiowaniu rozdziału; - Wykład podstawowych pojęć, procesów, problemów, tendencji; - Przykład lub przykłady praktyczne ze wskazaniem problemów do dyskusji; - Pytania kontrolne; - Literatura zalecana; Skonstruowany według takiej koncepcji podręcznik jest adresowany do studentów ekonomii, zarządzania i biznesu oraz do menedżerów dążących do poszerzenia swojej wiedzy o międzynarodowy wymiar funkcjonowania przedsiębiorstwa.
(zwiń opis)